2007. november 6., kedd

Valami szép...

Vidámabb történet következik, mint az előzők...:) Gyömbér története. Egy hideg délelőttön, még Veresen Barnival játszóterezni indultunk. Mikor odaértünk, ott volt egy loncsos, tejeskávészínű kutyalány. Éppen egy száraz kiflicsücsköt vitt a bokor alá boldogan, az volt az ebédje... Körbekérdeztem, már több napja ott lakott az utcán. Józan ésszel próbálkoztam, mondtam Barninak, menjünk. Ő meg azt válaszolta, oké, akkor hagyjam őt is itt. Mert a kutya nélkül ő nem, vegyem tudomásul... Hát betettem a kocsiba a kislányt. Hazavittük... Még nem láttam ilyen locsos kutyát. Tiszta raszta volt, a lábujja között, füle mögött, mindenhol iszonyú csomók... És nem volt ibolyaillata.:) Oké, hát akkor irány a kád. Betettem őt.. Megengedtem a vizet. S vagy tíz perces, test test elleni, megfeszített küzdelem következett.:) Ő ki akart jönni, én bent akartam tartani. Mikor a vizet elzártam, már nem volt baj, hagyta, hogy levagdossam róla a szőrcsomókat. Fél órája ismert, és engedte, hogy ollóval még a pocakját is megnyírjam... Tündérkutya.:) Feltettem őt a netre, gazdát keresünk... Szóltam a Lelences lányoknak is, Anna azt mondta, bizony Gyömbi fajtatiszta bearded collie... Tehát egy angol juhászkutya, ritka színben. A fajtaklubtól is beszéltem vkivel, megnézte a képeket, ő is ezt mondta, collie... Ez a fajta nyugodt, vidám, kedves, gyermekszerető, türelmes, szinte terápiás kutya. Hát Gyömbi pontosan ilyen, ezt láttam... S három nap alatt lett öt család, aki őt akarta!:) Szinte versengtek érte, s nekem kellett döntenem. Nagy felelősség... Végül Andi lett a gazdija, s azt hiszem, jól választottam. Andinak Gyömbi előtt nem volt kutyája, a kisfia mellé keresett terápiás kutyát. Sokáig, kitartóan, megfontoltan keresett, s nekem ez nagyon tetszett. Gyömbérbe végül beleszeretett... Azóta is együtt vannak, a legnagyobb rendben a kislánnyal minden. Meglepetést is kapott Andi: Gyömbér vemhes volt, mikor találtam. Csak azt vette észre, hízik a kutya... Aztán kiderült a dolog. Azt javasolták az állatvédők, józan megfontolás alapján, szülés előtt ivartalanítsa Andi, van elég kiskutya az utcán... De Andi látta a kicsiket ultrahangon, s azt mondta, mivel ezek a kicsik már kifejlett apróságok, nem tudja megtenni... S felnevelte a hat kiskutyát! Az egyik lányka, Gréti nem is ment sehová, megtartották Gyömbér mellé. :))) Olyan jó tudni, hogy Gyömbi családban él, hogy szeretik nagyon, s hogy ebben nekem is volt részem! Olyan jó volt, mikor Andi azt mondta, Gyömbér megismer, még a hangom is, mikor megyek, s hogy látszik, nem felejtett el!

S milyen megrendítően jó volt olvasni a verset, amit Andi anyukája írt, Gyömbinek!:) 

GYÖMBÉR-DAL

Szőke kutyus került hozzánk
Hosszúfülű fajta
Réten kószált jó sokáig,
Bogáncs csüngött rajta.
Kiskutyánkért, hogy elhozzuk,
Messzi földre mentünk
És amint szemébe néztünk,
Rögtön megszerettük.
Hoztuk volna hét határon
Ámde mindhiába,
Megriadt, hogy hová visszük,
S megszökött a drága.
Kétszer is utána mentünk,
Csalogatva vissza.
És friss vizét azóta már
A konyhánkban issza.
Szőke szőre hullámot vet
Gyermekszeme ásít
Amióta eljött hozzánk
Életünk is más itt. 
Szökős kutyát védeni kell,
Bárki erre járna,
Kitettünk hát egy plakátot
Házunk ajtajára.
Szőre szőke, neve Gyömbér,
S hogy ne legyen gondja,
Pórázzal és kutyacsonttal
Díszítve a konyha.
Kertünk sarkán felkelő Nap
Köszönti a reggelt
De addigra szőnyegéről
Gyömbérke is felkelt
Szalad hozzánk, leng a füle
Fényes gomb az orra
Piroskával rászoktattuk
Már a jó modorra
Nem ugrik fel ágyra, székre
Csak a farka lendül
De a puha kiskanapén
Egy-kettőre fent ül.
Azt, hogy hamar hazatérjünk,
Mindig nagyon várja
Kedves barna kutyaszeme
Vígan néz Anyára.
Riadalom tört ki egy nap:
Séta közben eltűnt.
De mire mi hazaértünk,
Már a kertben bent ült.
Csoda történt: hazatalált,
Át a kerítésen.
Okos kutya, bebújt gyorsan
Oldalt, egy szűk résen.
Azóta a kertünket már
Új kerítés őrzi
És anya a kutyakaját
Melegíti, főzi.
Ugrik, lendül, hanyatt fekszik,
Ha úgy hozza kedve.
Szép kis karcsú, vidám szőrmók,
Nem egy lompos medve.
Látszik, szeret itthon lenni
Jó helye van nálunk
Két pokróc is jelzi helyét
Úgy vigyázza álmunk.
Beköszöntött a szép tavasz
Zöldel már a kertünk,
És a Sorstól, mely jó hozzánk,
Jó kis pajtást nyertünk.
Lendülj, labda, ugorj, Gyömbi.
Pattanj, Áda, Dalma!
A kert legyen kis családunk
Vidám birodalma.

 Szerintem ez elmond mindent, ez mindent megér, ugye?:)

 Ő a gyönyörű kicsi lány:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése