2013. július 18., csütörtök

Hawaii cheesecake - avagy kell valami az új sütistálra


Barni imádja a kókuszt. Minden formájában. Nagyon. Mivel két hetet az Apukájánál töltött, gondoltam, valami kókuszossal várom haza. Úgy hiányzik, ha nincs körülöttem...

Szóval a süti. Ha kókusz és nyár, akkor ananász, és Hawaii hangulat. Gondolkodtam muffinon, de azt nem szeretjük annyira... Nagy kedvenc viszont a sajttorta, méghozzá ez az alaprecept. Sokféleképpen szoktam variálni, az eredeti karamellás-almás-fahéjas verzió ISTENI, de kipróbáltuk eperrel, áfonyával, és most kókusszal és ananásszal.


A recept (néhány dolgot csak úgy saccra tettem bele):

Egy bögre kókuszreszeléket kis vajon (bár lehet szárazon is) egy serpenyőben megpirítottam, hogy éppencsak legyen egy kis színe. Vigyázni kell, hogy nehogy leégjen! Egy zacskó kókuszos zabkekszet beledobáltam a turmixba (igen, azzal szoktam ilyesmit csinálni, pszt.:)), beleöntöttem a kókuszt is, és apróra daráltam az egészet. 8 dkg vajat megolvasztottam, és összekevertem a kókuszos keksszel. Szilikonos muffinformák aljára kanalaztam belőle egyenként két púpos teáskanálnyit, és a kanállal lenyomkodtam.
A sajtkrémhez fél kiló mascarponét belezuttyantottam egy keverőtálba, hozzáöntöttem kicsit több, mint fél csésze porcukrot, az ananászkonzerv levélből fél csészényit, és egy csésze kókuszreszeléket. Beindítottam a robotgépet, és egyenként hozzáütöttem három tojást. Tettem még egy kis ananászlevet, és megkóstoltam. Hmmmm.... A kekszalapra kanalaztam belőle. Nem szabad sajnálni, mert bár megemelkedik a cucc sütés közben, miközben hűl, a sajttorta mindig összeesik kicsit. Bedobtam a sütőbe 170 fokon (légkeveréses) 25 percre.
Közben elkészítettem az ananászos cuccot a tetejére: az ananászkonzerv maradékát nagyjából összeturmixoltam, de jócskán maradtak még benne ananászdarabok. Tettem hozzá fél csésze cukrot, egy citrom levét, negyed csésze narancslét és felforraltam. Kis narancslében elkevertem egy evőkanálnyi étkezési keményítőt, és lassan az ananászos szószhoz adtam. Beforraltam. Ha túl hígnak tűnik, adjatok hozzá még egy kis keményítőt, ha sűrűnek, egy kis narancslevet.
Ha kihűlt, kanalazzunk belőle a sajttortácskák tetejére, és tegyük hűtőbe.
Másnapra lesz igazán finom, akkor már könnyen kivehető a formából.


Jó étvágyat!:)

2 megjegyzés:

  1. Jaj, de guszta! Atyám! És most kezdek paleozni...

    VálaszTörlés
  2. SZIA KEDVES CSAK ÁMULOK ÉS BÁMULOK RAJTAD.CSODÁLATOS DOLGOKAT CSINÁLSZ.CSAK ÍGY TOVÁBB.ÉN

    VálaszTörlés